EG Mobile

show map
ΚατασκευήΓεφύριΚατασκευή // Γεφύρι

Ζαρζί

Πολύ όμορφο μονότοξο γεφύρι (με ανακουφιστικό άνοιγμα) πάνω από τον Μυλάοντα ποταμό στην περιοχή Ζαρζί της Κάτω Βυτίνας. Θα φθάσουμε εκεί από σηματοδοτημένο μονοπάτι που ξεκινά από την παλιά Βυτίνα με περπάτημα περίπου 15'-20'.
Διαβάστε περισσότερα...

(Πηγή Κεφαλόβρυσο)
.   ..

Τοποθεσία

Κατηφορίζοντας από την Βυτίνα προς την Κάτω (παλαιά) Βυτίνα (ακολουθώντας τον δρόμο προς το parking πίσω από το Δημαρχείο) και πρίν φθάσουμε στην εκκλησία των Αγίων Αποστόλων, στο ύψος ενός ερειπωμένου πέτρινου σπιτιού, θα αφήσουμε τον δρόμο και θα στρίψουμε αριστερά με κατεύθυνση ΝΔ προς την ρεματιά. Σύντομα θα συναντήσουμε το σηματοδοτημένο μονοπάτι που θα μας οδηγήσει με εύκολο περπάτημα, μέσα από μία πολύ όμορφη διαδρομή περίπου 1.100 μέτρων, στο όμορφο γεφύρι.

Το μονότοξο γεφύρι (με ανακουφιστικό άνοιγμα), που σκεπάζει τις δύο πλατανοσκέπαστες όχθες του Μυλάοντα ποταμού, χρονολογείται από την εποχή της Τουρκοκρατίας.

Από το γεφύρι συνεχίζουν δυο περιπατητικές διαδρομές. Η μία συνεχίζει ευθεία δίπλα στην όχθη του Μυλάοντα και βγάζει στον κεντρικό δρόμο αρκετά έξω από την Βυτίνα.

Η δεύτερη περνά πάνω από το γεφύρι και οδηγεί τελικά στο εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου, σε ύψωμα 1.000 μέτρων. Η διαδρομή δεν είναι πλέον τόσο ομαλή γιατί το μονοπάτι χαλάει από ένα σημείο και μετά και γίνεται και αρκετά ανηφορικό. Η απόσταση από το γεφύρι είναι περίπου 570 μέτρα. Στα μισά περίπου της διαδρομής από το γεφύρι, θα δούμε αριστερά μας ένα προσκυνητάρι (απόσταση από το γεφύρι περίπου στα 320 μέτρα). Εμείς συνεχίζουμε με κατεύθυνση δεξιά προς το εκκλησάκι που πλέον διακρίνεται καθαρά στην κορυφή του λόφου.

Η θέα από τον Αγιο Νικόλαο προς την Βυτίνα και το Μαίναλο είναι πανέμορφη. Καλύτερη ώρα για φωτογράφηση είναι προς το απόγευμα, γιατί τις πρωινές ώρες ο ήλιος είναι κόντρα (ανατολή). Στην αντίθετη πλευρά προς τα Δυτικά θα διακρίνουμε στο βάθος τα όμορφα Μαγούλιανα.

Στο εκκλησάκι μπορούμε να πάμε και οδικώς από την Βυτίνα (ακολουθούμε αρχικά τον δρόμο προς Μαγούλιανα και στρίβουμε δεξιά, περίπου στο 1Χλμ. στον πρώτο χωματόδρομο).

Πηγές

Ενας περίπατος στο Γεφύρι Ζαρζί της Βυτίνας

Καθώς και τα links που αναφέρονται στο Τουριστικό Αντικείμενο και γενικότερα τα βασικά κειμένα τρίτων πηγών για την Αρκαδία του Exploring Greece