EG Mobile

show map
Πολιτιστικό ΑξιοθέατοΚάστροΠολιτιστικό Αξιοθέατο // Κάστρο

Κάστρο Αγιώργη Σκορτών

Βγαίνοντας από Κουρουνιό προς τον δρόμο της Ανδρίτσαινας,κάνουμε αριστερά στον χωματόδρομο προς Ψηλή Παναγία και Αγιώργη (αριστερά στην διχάλα).Παρκάρουμε στην βάση του λόφου και σε '30 έχουμε ανέβει στην κορυφή στην θέση του φράγκικου κάστρου των Σκορτών
Διαβάστε περισσότερα...

Περισσότερα
.   ..

Τοποθεσία

Βγαίνοντας από Κουρουνιό προς τον δρόμο της Ανδρίτσαινας,κάνουμε αριστερά στον χωματόδρομο προς Ψηλή Παναγιά και Αγιώργη. Στην διασταύρωση που θα συναντήσουμε ο δρόμος πάει δεξιά για Ψηλή Παναγιά και αριστερά για Αι-Γιώργη. Εμείς ακολουθούμε την πορεία αριστερά. Τον λόφο του Αι-Γιώργη θα τον συναντήσουμε ευθεία μπροστά μας και εκεί, στην βαση του λόφου, θα σταματήσουμε για να ξεκινήσουμε την ανάβασή μας. Ο χωματόδρομος συνεχίζει δεξιά προς Ανω Καρυές (σε περίπου 2.200 μέτρα).

Η ανάβαση μέχρι την κορυφή σε απόσταση δεν είναι μεγάλη (περίπου 250 μέτρα) και σε υψόμετρο γύρω στα 100 (από τα 920μ στα 1030μ.). Υπάρχουν όμως μερικά απότομα σημεία όπου απαιτείται μικρή αναρριχιτική προσπάθεια. Διάρκεια ανάβασης περίπου 20'-30'. Προσοχή, προσεγγίζουμε το κάστρο από την αριστερή πλευρά του λόφου, ανεβαίνοντας, και όχι από την δεξιά.

Πηγές

Κάστρο Αι-Γιώργη των Σκορτών

Καθώς και τα links που αναφέρονται στο Τουριστικό Αντικείμενο και γενικότερα τα βασικά κειμένα τρίτων πηγών για την Αρκαδία του Exploring Greece

.   ..

Ιστορία

Το ιστορικό Χωριό Ανω Καρυές εμφανίζεται στις πρώτες απογραφές του 1300 μ.Χ., παίζοντας σημαντικό ρόλο στην εποχή του Βυζαντίου, στην περίοδο της Φραγκοκρατίας και του Μεσαίωνα και αργότερα στα χρόνια της επανάστασης του 1821. Εδώ το 1825, στην μάχη των Καρυών, νικήθηκε για πρώτη φορά ο φοβερός στρατός του Ιμπραήμ Πασσά.

Σε μία απόκρημνη βραχώδη κορυφή του Λυκαίου Ορους, στον σημερινό ψηλό Αι-Γιώργη, είχε χτισθεί το ιστορικό φράγκικο Κάστρο του Αγ. Γεωργίου των Σκορτών που από ψηλά επιτηρούσε όλο το λεκανοπέδιο της Μεγαλόπολης. Το 1302 το κατέλαβαν οι εξεγερμένοι εναντίον των Φράγκων Ελληνες.

Ο Άγιος Γεώργιος των Σκορτών ήταν πιθανότατα το κάστρο που παρέδωσε ο Κροκόνδυλος Κλαδάς στον Μωάμεθ τον Πορθητή και πήρε σε αντάλλαγμα το κάστρο της Βαρδούνιας. Ο Κροκόνδυλος Κλαδάς, στην συνέχεια έδρασε επαναστατικά στα πρώτα χρόνια της Τουρκικής κατοχής.

Μπροστά στην είσοδο, στο σημερινό εκκλησάκι, του Αι-Γιώργη στέκεται ένας μικρός κίονας, που πιθανόν να προέρχεται από το ιερό του Παρρασίου Απόλλωνα (επάνω στα θεμέλια του οποίου πιθανόν να κτίσθηκε το παρακείμενο στην βάση του λόφου του Αι-Γιώργη, ξωκκλήσι της Μεταμόρφωσης).